سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند آن است که از فراگیری دانش ملول نگردد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :21
کل بازدید :311821
تعداد کل یاداشته ها : 117
103/1/9
2:36 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد رضا آقابیگی[226]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
(( همیشه با تو )) سروهای سرافراز هو اللطیف مبادا روی لاله ها پا گذاریم خانه متروک همسفرمهتاب امٌل عروج .: شهر عشق :. بانک مقاله آدمک ها شاهراه اندیشه آرمان(بازگشتی دوباره) به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی از قرآن بپرس Ask quran نگاه مشرقی دوستان همدم دربدران سکوت عشق ذخیره خدا آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق مذهبی عدل الهی Divine Justice پرتگاه ناگفته های آبجی کوچیکه عاشق دلباخته وبلاگ رسمی کتایون پیام محبت شناخت اراء و افکار ضالّه همسفر عشق شمیم یار... نافذ فصل سکوت من گذشته من گل نرگس Narcissus طلسم شدگان مـن او چاپی دوم خانه اطلاعات به وسعت دنیا به وسعت دنیا خاطرات یک زندگی یه دل خسته یک کلام حرف خودمونی .:(( به یاد رضا )):. دختـــــر غربتـــی دنیای واقعی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار از یک روحانی دختر ی با کو له‏با ر ی ا ز ا مید عاشقانه های گودزیلا بی سرزمین تر از باد یه پرستویی که قلبش شکسته خلوت تنهایی زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم ::. یاغی ترین .:: وبلاگ ایران اسلام دوست عزیز سلام داستان و راه های توحید جویان بزرگ تا.............شقایق او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! گل ارکیده زیر درخت گل خدای که به ما لبخند میزند باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه باورم کن کوچولوها مانا کوثر چهاردیواری توهم یک عشق....... چاه بانک اس ام اس و جوک سیب سایت تخصصی گوشی موبایل عطش کلبه احزان سایت ویژه یک جالب برای دیدن فلش ایمل ریاست کانون رشد (سیروس دولت پور) باشگاه اندیشه سایت خبری سایت تکچین سایت مخ زن آموزش زبان انگلیسی سایت سیامک انصاری (کیانوش) سایت شبهای برره بید جیگر موزیک آموزش رایانه و مهارت icdl به زبان فارسی دایره المعارف فارسی آدرسهای اینترنت سایت زن روز (ویژه خانم ها - مد لباس ) محاسبه طول عمر (به روش کاملا پزشکی ) کاریکاتور بازیگران سینمای ایران سایت مهران مدیری شقایق دهقان (گل یاسمن بانو) سایت مناجات وبلاگ رییس جمهور (آقای محمود احمدی نژاد) پیوند به سایتهای دولتی سایت عمو پورنگ دوربین نت (آرشیو عکس) کسب در آمد و جوک و sms سایت کانون فرهنگی و تربیتی رشد لحظه‏ی دیدار بازار شپش فروشها خدا بود و دیگر هیچ نبود...!!! برای تو چرا و چگونه...؟؟؟ کویر خیال سکوت :.: : نماز،یک هدیه الهی :.: : تا شکوفه ی عشق اینک از حال به آینده پلی باید زد....... وبلاگ تفریحی Fashens چشم انداری بر ژاپن من نگاشت سایت پاسخگو (سئوالات شرعی ) حنانه خواهر سیب مخمل افتاب حقیقت هنرهای رزمی وبلاگ کانون رشد ناحیه 3 کرج

اوشین

مجموعه تلویزیونی «سال‌های دور از خانه» که در حقیقت نام اصلی آن «اوشین» است، سریال ماندگاری محسوب می‌شود که در سال 1983 و دقیق‌تر بخواهیم بگوییم از 15 فروردین 1362 شمسی روی آنتن شبکه ان اچ کی ژاپن رفت. آن هم صبح‌ها. در حقیقت این سریال یک سریال صبح‌گاهی بود که هر روز به مدت 15 دقیقه به روی آنتن می‌رفت.

 این سریال 297 قسمتی از روی یک داستان حقیقی ساخته شده که ماجرای مردی به نام کازئو وادا بود. او صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای یائوهان بود که از صفر شروع کرد و بعد به پول پارو کردن رسید. در حقیقت اوشین با هدف ایجاد انگیزه در راستای توسعه اقتصادی ساخته شد و البته اولین سریال ژاپنی بود که پس از انقلاب از آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران روی آنتن رفت.

سریال اوشین محبوبیت زیادی نزد مردم یافته و بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیونی دنیا پخش شده است. حتی برخی «اوشین» را معروف‌ترین شخصیت زن ژاپنی در دنیا می‌دانند.

اوشین مظهر خانواده بود. او در دوران کودکی سختی بسیاری می‌کشد، با بی‌محبتی پدرش که ناشی از فقر مفرط بود، روبرو شد و حتی برای تامین نیاز اولیه‌اش یعنی غذا مجبور شد تا از سنین کودکی دور از خانواده‌اش زندگی کند. اما هیچکدام از این موضوعات باعث نشد تا او پدر و مادرش را فراموش کرده و یا آنها را ترک کند. او همواره عاشقانه به پدر، مادر و سایر اعضاء خانواده‌اش محبت کرد و در هر شرایطی تابع نظر پدرش بود.

صبرپیشگی اوشین در سنین جوانی هم ادامه داشت و او در مقام همسر و مادر فرزندانش تمام تلاش خود را برای نگهداری خانواده‌ خود کرد. در حقیقت برای اوشین کانون گرم خانواده در اولویت قرار داشت و شاید همین نکته راز ماندگاری این سریال ژاپنی باشد.

 «سال‌های دور از خانه» که به زندگی دختر بچه‌ای فقیر در جنگ جهانی دوم می‌پردازد، به نویسندگی «هاشیدا سوگاکو» و همراهی 8 کارگردان از جمله هیرویوکی ایگوچی، هیهاچیرو کوبایاشی، مینورو تاکموتو، یوشیو موچیزوکی، فومیتاکا یوشیمورا و جیرو اباتا ساخته شده است. تهیه کننده این اثر نیز یوکیکو اوکاموتو بوده و کوئیچی ساکادا نیز آهنگساز سریال اوشین بوده است.

این سریال در 60 کشور دنیا به نمایش درآمده و بالای 62 درصد مخاطب داشته است. در سال‌های بعد انیمیشن‌هایی از روی این سریال برای کودکان نیز ساخته شد و حتی در همین اواخر یعنی در سال 2012 یک نسخه سینمایی از روی فیلم سینمایی اوشین ساخته شد.

 البته پخش آن در این کشورها بسیار تاثیرگذار بوده است هرچند که خود ژاپنی‌ها خیلی اعتقادی به آن نداشتند. آنها بر این باور بودند که لزومی ندارد داستان فقر و بیچارگی آنها دست به دست در دنیا بگردد و تصویری ناخوشایند از این کشور که امروز یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیاست را نشان بدهد.

اما اوشین تمام مرزها را درنوردید و به قدری مهم شده بود که پلی در ژاپن را به نامش کنند و ویتنامی‌ها به خدمتکارهای زن خود «اوشین» بگویند.

این شب‌ها دوباره «اوشین» به تلویزیون ایران آمده است و از شبکه تماشا روی آنتن می‌رود. پخش دوباره این سریال خاطرات نوستالژیک بسیاری را برای مخاطبان به ارمغان آورده است. از قطعی برق در دوران پخش اول این سریال که هم‌زمان با دوران جنگ تحمیلی ایران بود تا تاثیراتی که این سریال بر مردم ایران داشت.

دوره‌ای که وقتی ایرانی‌ها توریست چشم بادامی در ایران می‌دیدند، او را اوشین خطاب می‌کردند. فوکول کردن موها در خانم‌های ایرانی باب شد و اگر به مهمانی‌های زنانه سرکی می‌کشیدید، اکثر بانوان حاضر در مراسم را با موهایی فوکول شده می‌دیدید که همه به تقلید از اوشین خود را به این ریخت درآورده بودند.

«برنج و تربچه» که یک غذای فقیرانه در این سریال محسوب می‌شد نیز غذایی ویژه بود که میان مردم راه یافته بود و همه دوست داشتند از ترکیب این غذای عجیب که اوشین همواره با ولع آن را می‌خورد سر در بیاورند و آنها هم بتوانند با همین چوب‌های باریک و البته با ولع اوشین از این غذا بخورند.

داستان که جلوتر رفت و اوشین با «ریوزو تاناکورا» ازدواج کرد، تب  لباس‌های دست دوم هم در ایران بالا گرفت. آخر اوشین و همسرش وارد فاز تازه‌ای از تجارت شده بودند و با فروش لباس‌های دست دوم مراحل موفقیت را سپری
می‌کردند. البته  این بخش از سریال «سال‌های دور از خانه» از تاثیرگذاری بسیار بالاتری برخوردار بود چون هنوز و پس از گذشت سه دهه ناقابل هنوز مراکز فروش لباس‌های دست دوم در ایران به نام «تاناکورا» شناخته می‌شوند.

 بازیگران سریال «اوشین» و ایفاگر نقش این زن سختکوش که به مخاطب خود دست‌یابی به موفقیت را در هر موقعیتی آموزش می‌دهد، سه زن در مقاطع مختلف بودند، یک بازیگر کودک، یک زن جوان و یک زن مسن که بعد از 30 سال از ساخت این سریال هرکدام سرنوشت متفاوتی داشتند.

 آیاکو کوبایاشی:

این بازیگر، ایفاگر نقش اوشین در سنین 6 تا 10 سالگی بود. البته آیاکو که متولد 11 اگوست سال 1972 (20 مردادماه سال 1351) است، در آن زمان خود 11 سال بیشتر نداشت.

 

آیاکو در زمان پخش سریال اوشین به محبوبیت بسیاری دست یافت و مجلات آن زمان تصاویری از وی را روی جلد خود چاپ می‌کردند.

اوشین روزگار سختی را گذراند ولی در همه این مدت عاشق پدر و مادرش بود و در هر شرایطی به آنها احترام می‌گذاشت.

  آیاکو در حال حاضر 41 سال سن دارد، ازدواج کرده و البته کمابیش به کار بازیگری ادامه می‌دهد. او بیشتر در سریال‌ها حضور پیدا می‌کند در سال 2005 نیز در فیلم سینمایی «معجزه در چهار روز» حضور پیدا کرد. او به عنوان بازیگر خیلی فعالی شناخته نمی‌شود.

 یوکو تاناکا:

«یوکو تاناکا» ایفاگر نقش اوشین در سنین 16 تا 46 سالگی است. تاناکا متولد 29 آوریل 1955 (8 خرداد سال 1334) است و در زمان ایفای نقش جوانی اوشین 27 سال سن داشته است.

او کارش را به صورت رسمی در سال 1981 آغاز می‌کند و در یک فیلم سینمایی نقش مکمل را ایفا می‌کند.

تاناکا با ایفای نقش جوانی اوشین به شهرت رسید و در همین روزهای اوج شهرت با «کنجی ساوادا» یک خواننده و نوازنده ژاپنی ازدواج کرد.

 او که الان زنی 57 ساله است، همان‌قدر که در عرصه تلویزیون فعال بوده، در عرصه سینما هم فعال بوده و آخرین فیلمی که در آن حضور داشته، «توموگویی» است که به تازگی مراحل تولید آن تمام شده است.


 او قبل از بازی در نقش اوشین، جایزه نقش مکمل جشنواره فیلم یوکوهاما را برای فیلم ایجاناکا گرفته بود و 2 سال قبل جایزه بهترین بازیگر زن تلویزیون را برای بازی در سریال «مادر» بدست آورد.

نوبوکو اوتاوا:

اوتاوا نقش اوشین را در سال‌های 50 تا 84 سالگی ایفا کرده است. او متولد 1 اکتبر سال 1925 (9 مهر ماه سال 1304) است و یکی از بازیگران سرشناس ژاپن محسوب می‌شود.

 او در زمان ساخت سریال اوشین 57 ساله بود و بازیگری است که در بیش از 134 فیلم سینمایی در بین سال‌های 1950 تا 1994 ایفای نقش کرده است.

اوتاوا برای اولین بار در سال 1951 در فیلم سینمایی «داستان یک همسر دوست داشتنی» به کارگردانی «کانتو شیندو» ایفای نقش کرد و در سال 1977 نیز با همین کارگردان ازدواج کرد.

او 19 جایزه از جشنواره‌های فیلم ژاپن گرفت که از جمله آنها می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مکمل زن در نوزدهمین جشنواره از جوایز آکادمی سینمای ژاپن اشاره کرد.

اوتاوا در سن 69 سالگی و زمانی که داشت در فیلم سینمایی «آخرین یادداشت» بازی می‌کرد، بر اثر سرطان کبد درگذشت.

ژاپنی‌ها که بر اساس آیین و رسوم خود پیکر مردگانشان را می‌سوزانند، پیکر این بازیگر را هم سوزاندند و خاکستر آن را در لوکیشن فیلم «جزیره برهنه» که اوتاوا به کارگردانی همسرش در آن حضور یافته بود، پاشیدند.

 شیرو نامیکی:

شیرو نامیکی اسم همان ریوزوی خودمان است که شوهر اوشین بود. این بازیگر متولد 21 سپتامبر 1957 (30 شهریور سال 1336) است.او در حال حاضر 56 سال سن دارد و زمانی که نقش ریوزو را بازی می‌کرد، 30 سال بیشتر نداشت.

 نامیکی از جمله بازیگرانی است که هم اکنون هم در حال بازیگری است و در فیلم‌هایی نظیر باغ وحش وحشی(2000)، هانوچی (2004)، مرد شیطانی (2004)، سرزمین امید(2012) و پیچیده (2013) ایفای نقش کرده است.

 فوجی، مادر اوشین را هم ایزومی پینکو بازی کرده است که در آن زمان 35 ساله بود. او نیز بازیگری است که بیشتر در سریال‌ها ایفای نقش کرده است.

بازیگر نقش پدر اوشین که خیلی‌ها از دیدن او و بی‌تفاوتی‌هایش نسبت به فرزندانش حرص می‌خوردند در حال حاضر 75 سال سن دارد و تا به امروز در 45 سریال و 20 فیلم بازی کرده است.

سریال اوشین در زمان پخش خود تبدیل به الگویی برای تمام افراد سخت‌کوش دنیا شد و البته زمینه‌ساز ساخت سریال‌های دیگری نظیر هانیکو، یانگوم، جومونگ و که هرکدام در قالب داستانی امروزی یا اسطوره‌ای همچنان به دنبال جذب مخاطبان جهانی هستند


92/3/24::: 11:30 ص
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان با دو مطلب جدید و جذاب در خدمت شما هستم
+ سلام دوستان با دو مقاله جدید در خدمتم سر بزنید دست خالی برنمی گردید
+ سلام دوستان اگر دوست دارید در مورد سریال جومونگ اطلاعاتی بیشتر بدانید به وبلاگم سر بزنید دست خالی برنمی گردید