سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ هر چیزی، نوِ آن است ؛ امّا بهترینِ برادران، قدیمی ترینشان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :15
کل بازدید :311835
تعداد کل یاداشته ها : 117
103/1/10
3:14 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد رضا آقابیگی[226]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
(( همیشه با تو )) سروهای سرافراز هو اللطیف مبادا روی لاله ها پا گذاریم خانه متروک همسفرمهتاب امٌل عروج .: شهر عشق :. بانک مقاله آدمک ها شاهراه اندیشه آرمان(بازگشتی دوباره) به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی از قرآن بپرس Ask quran نگاه مشرقی دوستان همدم دربدران سکوت عشق ذخیره خدا آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق مذهبی عدل الهی Divine Justice پرتگاه ناگفته های آبجی کوچیکه عاشق دلباخته وبلاگ رسمی کتایون پیام محبت شناخت اراء و افکار ضالّه همسفر عشق شمیم یار... نافذ فصل سکوت من گذشته من گل نرگس Narcissus طلسم شدگان مـن او چاپی دوم خانه اطلاعات به وسعت دنیا به وسعت دنیا خاطرات یک زندگی یه دل خسته یک کلام حرف خودمونی .:(( به یاد رضا )):. دختـــــر غربتـــی دنیای واقعی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار از یک روحانی دختر ی با کو له‏با ر ی ا ز ا مید عاشقانه های گودزیلا بی سرزمین تر از باد یه پرستویی که قلبش شکسته خلوت تنهایی زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم ::. یاغی ترین .:: وبلاگ ایران اسلام دوست عزیز سلام داستان و راه های توحید جویان بزرگ تا.............شقایق او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! گل ارکیده زیر درخت گل خدای که به ما لبخند میزند باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه باورم کن کوچولوها مانا کوثر چهاردیواری توهم یک عشق....... چاه بانک اس ام اس و جوک سیب سایت تخصصی گوشی موبایل عطش کلبه احزان سایت ویژه یک جالب برای دیدن فلش ایمل ریاست کانون رشد (سیروس دولت پور) باشگاه اندیشه سایت خبری سایت تکچین سایت مخ زن آموزش زبان انگلیسی سایت سیامک انصاری (کیانوش) سایت شبهای برره بید جیگر موزیک آموزش رایانه و مهارت icdl به زبان فارسی دایره المعارف فارسی آدرسهای اینترنت سایت زن روز (ویژه خانم ها - مد لباس ) محاسبه طول عمر (به روش کاملا پزشکی ) کاریکاتور بازیگران سینمای ایران سایت مهران مدیری شقایق دهقان (گل یاسمن بانو) سایت مناجات وبلاگ رییس جمهور (آقای محمود احمدی نژاد) پیوند به سایتهای دولتی سایت عمو پورنگ دوربین نت (آرشیو عکس) کسب در آمد و جوک و sms سایت کانون فرهنگی و تربیتی رشد لحظه‏ی دیدار بازار شپش فروشها خدا بود و دیگر هیچ نبود...!!! برای تو چرا و چگونه...؟؟؟ کویر خیال سکوت :.: : نماز،یک هدیه الهی :.: : تا شکوفه ی عشق اینک از حال به آینده پلی باید زد....... وبلاگ تفریحی Fashens چشم انداری بر ژاپن من نگاشت سایت پاسخگو (سئوالات شرعی ) حنانه خواهر سیب مخمل افتاب حقیقت هنرهای رزمی وبلاگ کانون رشد ناحیه 3 کرج

جومونگ، افسانه دوست‌داشتنی


  این سریال کره‌ای در ژانر حماسی، رزمی با بازی «سانگ ایل گوک» که نقش اصلی را ایفا می‌کند، یکی از پرطرفدارترین سریال‌ها نه تنها در کره‌جنوبی بلکه در بسیاری از کشورها جزء پربیننده‌ترین سریال‌ها قرار گرفته است.

سریال افسانه جومانگ یا جومونگ توجه بسیاری از بینندگان را به خود معطوف ساخته است و در ایام نوروز افراد زیادی پای ثابت شبکه سوم شدند تا این سریال‌ را که هر روز غروب پخش می‌شد، ببینند.

این سریال تاریخی از آوریل 2006 تا مارس 2007 در شبکه کره‌ای ام‌بی‌‌سی کره‌جنوبی به نمایش درآمد. در ابتدا قرار بود این مجموعه در 70 قسمت پخش شود و با توجه به استقبال مردم، شبکه ام‌بی‌‌سی آن را به 81 قسمت افزایش داد. حق پخش تلویزیونی این سریال به قیمت 8 میلیون دلار در مارس 2006 به شبکه‌های محلی ژاپن، تایوان، هنگ‌کنگ، ویتنام، تایلند، سنگاپور، فیلیپین، مالزی و برونئی فروخته شد همچنین این سریال از شبکه AZN در آمریکا هم به نمایش درآمد و در ایران هم طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است...

   

سریال جومونگ علاوه بر فروش خوبی که در کشورهای مختلف داشت، از طریق اجازه دادن استفاده از نام تجاری‌اش به سازندگان لوازم آرایشی و حتی مواد غذایی و نوعی محصول برنج تا سال 2007 بیش از 300 میلیون وون نصیب تهیه‌کنندگان آن کرد. به طور حتم با دیدن این سریال به خصوص در ایام نوروز، با داستان سریال آشنا شده‌اید، اما بهتر است بدانید که این سریال برخلاف نامش که افسانه است یک داستان واقعی از کره باستان می‌باشد.

داستان و مضمون این سریال براساس یک داستان افسانه‌ای و اساطیری کره است که از یک لوح سنگی برگرفته شده. در واقع جومونگ موسس سلسله «گوگوردیو» است که دهها سال قبل از میلاد با نام کامل «دانگمیونگ سئونگ وانگ» ملقب به «جومونگ» یا «چومونگ» یا سانگائی متولد شد.

   

بر روی لوح سنگی آمده است: پدر جومونگ «هه موسو» (به معنی پسر آسمان) و مادرش یوها (به معنی دختر خدای رودخانه) است. «هه‌موسو» یک فرد مهاجر بوده و قصد داشته کشوری را بنا کند. پس ابتدا ارتشی تشکیل می‌دهد اما مورد خشم پادشاه قرار می‌گیرد از سوی دیگر با فرزند پادشاه گوموا دوست صمیمی بود. او در حین جنگ با «یوها» دختر رئیس قبیله‌ای آشنا شده و مخفیانه ازدواج می‌کند و یوها باردار می‌شود و پس از آن «هه‌موسو» پدر جومونگ در جنگ زخمی،نابینا و مفقود می‌شود.

بعد از مرگ پادشاه، گوموا؛ پسر پادشاه بر تخت می‌نشیند و «یوها» را به عنوان همسر دوم خود برمی‌گزیند و به دروغ به همگان اعلام می‌کند که «یوها» از وی باردار شده است.

در افسانه‌های کهن کره‌ای آمده است که جومونگ به معنی کماندار ماهر از یک تخم متولد می‌شود و همه حیوانات از این تخم محافظت می‌کنند، تا صدمه نبینند... جومونگ بزرگ و بزرگتر می‌شود و به دلیل مهارت استثنایی که در تیراندازی دارد، مورد حسادت پسران واقعی «گوموا» قرار می‌گیرد. جومونگ در ابتدا پسری لاابالی بوده اما کم‌کم به خود می‌آید و آنقدر بر قدرتش می‌افزاید تا کشور «گوگوردیو» را تاسیس می‌کند و اولین پادشاه بزرگ «گوگوردیو» می‌شود.

گرچه بعدها متوجه می‌شود که او پسر «هه‌مو‌سو» است، جومونگ در طول داستان، عاشق دختری به نام «سوسونو» می‌شود، او دختری شجاع و فرزند یک تاجر به نام «گوموسئو دانگون» است سوسونو زندگی پرفراز و نشیبی داشته و بعد از ازدواج با جومونگ به عنوان همسر دوم مجبور می‌شود «گوگوردیو» را ترک کند و به جنوب شبه جزیره کره یا کره‌جنوبی امروزی برود و رهبری آنجا را بر عهده بگیرد.

   

امپراتوری «گوگوردیو» حدود 705 سال دوام داشت و در این مدت 28 پادشاه در سلسله جومونگ سلطنت کردند تا اینکه توسط امپراتوری سیلا از بین رفتند. در تاریخ کره آمده است که جومونگ و سوسونو صاحب پسری به نام یوری می‌شوند و «دائموسین» سومین پسر پادشاه یوری و نوه پادشاه جومونگ یکی از لایق‌ترین پادشاهان این سلسله بوده است که این موضوع در قالب سریال با نام «امپراتوری بادها» در سپتامبر 2008 در کره اکران شده است. سریال جومونگ با کارگردانی «لی جوهوآن» و نوشته «جانگ هیونگ سو» و «چوی وان کیو» بهترین و برترین سریال تاریخی در کره‌جنوبی از سوی مردم شناخته شده است.

بازیگران اصلی این سریال به این شرح هستند: سانگ ایل گوک در نقش «جومونگ»، هان هی جین «بانو سوسونو» و کیم سئونگ سو «شاهزاده تسو»، جئون کوانگ یول «امپراتور گوموا»، اویون سو «بانو یوها»، کیون مه‌یری «ملکه ون هو همسر اول امپراتور گوموا»، هوجون هو «ژنرال هه‌موسو»، سانگ جی هو «بانو یسوا»، چی هی کیونگ «بانو یومیول» و ون کی جون «شاهزاده یونگ پو».

جومونگ واقعی کیست؟

«سانگ ایل گوک» بازیگر نقش جومونگ در اول اکتبر 1971 در سئول متولد شده است و هم‌اکنون 38 ساله است سبک بازی وی درام، رزمی و تاریخی است. سانگ ایل گوک در یک خانواده هنرمند و سیاستمدار پا به عرصه جهان گذاشت.

او نوه کیم دوهان (پسر کیم جوجین فرمانده جنبش استقلال کره در سده 19 میلادی) و پسر کیم ایول دونگ یکی از سیاستمداران کره‌جنوبی است ضمن اینکه مادرش کیم ایل دونگ نیز هنرپیشه سریال‌ها و فیلم‌های خانوادگی است.

سانگ ایل گوک از کودکی به هنرپیشگی علاقه‌مند بود لذا وارد رشته فیلم و تئاتر شد و از دانشگاه چئونگ چو مدرک لیسانس خود را دریافت کرد و از سال 1988 وارد حرفه هنرپیشگی شد، او تاکنون در 14 سریال و 4 فیلم سینمایی بازی کرده است.

او در 15 مارس 2008 با یک خانم قاضی دادگستری اهل پوسان ازدواج کرد. جشن عروسی آنها در هتل شرایتون واکرهیل در سئول کاملا سنتی و طبق آداب و رسوم مردم کره برگزار شد. نام و لقب انگلیسی او «استیولی» می‌باشد و با بازی در سریال امپراتور دریا در سال 2004 و جومونگ در سال 2006 و امپراتور بادها در سال 2008 به شهرت جهانی رسید. او در سال 2002 و 2005 جایزه برترین هنرپیشه کره را گرفت. در سال 2006 جزء هنرمندان کره شناخته شد و در سال 2008 به دلیل بازی در فیلم امپراتور بادها برنده جایزه بهترین هنرپیشه مرد شد، البته امپراتور بادها ادامه این داستان است.در سال 2009 نیز جایزه سوپراستار آسیا و بهترین مدل مرد آسیا را گرفت.

سانگ ایل گوک از سال 1999 در سریال‌های رزمی، تاریخی کره ایفای نقش کرد و آخرین بازی وی در سریال امپراتور بادها می‌باشد.نکته جالب اینکه «سانگ ایل گوک» در حین بازی در نقش جومونگ، به همراه کارگردان فیلم بر سر مزار جومونگ رفت. مقبره جومونگ به شکل هرمی شکل می‌باشد که توسط یوری پسر جومونگ در سال 19 قبل از میلاد ساخته شد.سانگ ایل گوک درباره نقش جومونگ می‌گوید: شخصیت عجیب و قدرتمند جومونگ تاثیر زیادی روی من گذاشت لذا بسیار مشتاق بودم نقش نوه جومونگ در سریال امپراتوری بادها را بازی کنم باید بگویم طی این چند سال که در این سریال‌های تاریخی بازی می‌کنم نقش جومونگ بخش عظیمی از ذهن مرا فرا گرفته و به آن فکر می‌کنم.

بانو سوسونو نوازنده پیانو

هان هی جین بازیگر نقش «سوسونو» در 27 اکتبر 1981 در سئول متولد شد. او از کودکی شروع به آموختن پیانو کرد و هم‌اکنون در نواختن آن بسیار مهارت دارد.

«هان هی جین» با احساس لطیف و هنرمندانه‌ای که داشت، تصمیم گرفت وارد عرصه سینما و تئاتر شود لذا به دانشگاه هنرهای زیبای سئول رفت و در رشته تئاتر و سینما به تحصیل پرداخت.او با قیافه‌ مهربان خود در اکثر فیلم‌ها نقش مثبت دارد و از سال 2002 در سریال «دوستان» که یک سریال کره‌ای ژاپنی بود به ایفای نقش پرداخت.به طور کلی «هان هی جین» از نظر دوستانش دختری دوست‌داشتنی و خوش قلب است و در کارهای خیر گام‌های زیادی برداشته است.

به گفته اطرافیانش تاکنون وی را با اخم و ترشرویی ندیده‌اند. او به تازگی با «نائول فل» خواننده مشهور کره‌ای نامزد شده است، «جین» معتقد است که نامزدش به وی اعتماد به نفس می‌دهد و در اکثر فیلم‌ها در پشت صحنه نامزدش وی را همراهی می‌کند...هان هی جین هر 6 ماه یک بار با یک شرکت تولید لوازم آرایش، مواد شوینده بهداشتی و تولید کیف و کفش و لباس قرارداد تبلیغاتی می‌بندد و تصویرش بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی در سئول دیده می‌شود.

نکات حاشیه‌ای از این افسانه

سانگ ایل گوک، بازیگر نقش جومونگ عاشق گلف، شنا، اسکی و دوچرخه‌سواری کوهستانی است. اما شمشیر‌بازی را در حد حرفه‌ای ادامه می‌‌دهد.

 نقش ملکه دربار کشور و همسر اول امپراتور را کسی جزء کیون مه‌یری بازی نمی‌‌کند، اگر یادتان باشد، او همان «بانوچویی» بدجنس و بدذات سریال یانگوم است، حتما به یاد دارید که او چه بلاهایی سر یانگوم آورده بود... این خانم بازیگر گویا در سریال‌های تاریخی کره‌ای خیلی خوب از پس نقش‌های منفی برمی‌آید، در این سریال او ملکه شده ولی به بدجنسی سریال یانگوم نیست.

 جومونگ در واقع همان شمشیرزن ماهر سریال امپراتور دریاست که با مهارت‌های شمشیرزنی‌اش همه را شگفت زده کرده بود.

 این داستان علی‌رغم نامش، اصلا افسانه نیست، بلکه جومونگ بنیان‌گذار سلسله‌ای به نام گوگوردیو بوده که با کمک برادرانش وسعت امپراتوری‌شان را گسترش می‌‌دهند... در این دوره کشوری که الان به نام کره معروف است، بیشترین وسعت را داشته و کشور کنونی کره بخشی از همان امپراتوری وسیع است.

 مقبره جومونگ اصلی در پیونگ یانگ یعنی در کره‌شمالی واقع شده است، بازیگران و کارگردان سریال همه از اهالی کره جنوبی هستند، در واقع صنعت فیلم‌سازی در کره جنوبی پیشرفت قابل توجهی دارد.

 لوکیشن زیبای این سریال بالای یک تپه واقع شده و مانند محل فیلم‌برداری سریال یانگوم دیدنی است و هر روز افراد بسیاری برای بازدید از این قلعه و محل خلق صحنه‌های محبوبشان به پارک «سامهانجی» می‌‌روند.

 در بازار کره‌جنوبی شخصیت‌های اصلی این مجموعه به شکل عروسک ساخته شده‌اند و در اختیار عموم البته با پرداخت چند وون (واحد پول کره جنوبی) قرار می‌‌گیرد.

 سریال‌های کره‌ای در سال‌های اخیر در جنوب‌شرق آسیا بسیار پرفروش شده‌اند و هر مجموعه‌ای که در این کشور ساخته می‌‌شود، خیلی سریع توسط کشورهای منطقه خریداری می‌‌شود و از شبکه‌های اصلی آن پخش می‌‌شود. 
منبع: ksabz

88/1/31::: 1:17 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان با دو مطلب جدید و جذاب در خدمت شما هستم
+ سلام دوستان با دو مقاله جدید در خدمتم سر بزنید دست خالی برنمی گردید
+ سلام دوستان اگر دوست دارید در مورد سریال جومونگ اطلاعاتی بیشتر بدانید به وبلاگم سر بزنید دست خالی برنمی گردید